Mari Ulfsdotter

För ca 10 år sedan läste jag en bok som väckte en nyfikenhet, en dröm och nu skall drömmen bli verklighet. Den 24 augusti flyger jag från Köpenhamn och den 25 augusti tar jag de första stegen på min vandring från Saint Jean Pied de Port och förhoppningsvis når jag mitt mål ca 7 veckor senare, Santiago de Compostela. Jag har stor respekt för utmaningen och åker iväg med ett öppet sinne. Kanske det inte blir så som jag planerar och tror, men hur det än blir så blir det ett äventyr. Buen Camino

Till sist

Publicerad 2015-10-09 10:22:59 i Allmänt,

Tacksamhet värmer både insida och utsida.

Dag 39 - 45
Eirexe - Melide - Arzua - Arca do Pino - Santiago de Compostela, 78Km

Vädret har varit fortsatt fint förutom sista dagen ! Herre Gud !!!! De åskande och regnade så mycket att det blev översvämningar och trafikkaos. Vattnet forsade på gatorna och råttorna kom upp ur sina underjordiska bo...
Men jag hade tunnelseende och forcerade de sista 20km, det fanns bara en sak i mitt huvud, jag SKA till Santiago idag!

Så måndagen den 5 okt kom jag då fram till Santiago. Fick sista stämpeln och ett intyg med mitt pilgrimsnamn.
Jag hade sån tur att några av mina bästisar också var i Santiago den dagen, så de blev ett härligt återseende och en mycket god middag på kvällen.

Dagen efter gick jag på pilgrimsmässan i katedralen. Jag är inte religiös men det tillhör att gå och känns som en del av avslutningen på resan. Dessutom så har jag nu blivit förlåten alla mina synder ! (Den delen väljer jag att tro på) så jag kan därmed börja på ny kula 😜 tjohoo !
Efter mässan hade jag och Simon en heldag, turistade, fika och shoppade. På kvällen åt vi tapas på 2 olika restauranger, så himla gott, som vi åt!

De dagar jag nu har kvar fram till söndag då jag tar tåget till Madrid (flyger hem på måndag) ägnar jag åt att bara mysa, går runt i Santiago och träffa vänner.
Idag (torsdag) har jag varit på utflykt till kuststaden Fisterra, tar ca 11/2 timme med buss, en mysig liten stad och maffigt att se utsikten över havet.
Mysdagar är precis vad jag behöver.
Att gå runt i Santiago och i Fisterra och träffa dem jag mött på vandringsleden är en bra avslutning på resan.

Jag är otroligt nöjd, jag har verkligen gjort min resa, gått min väg, i min takt. Nu vill jag ta med denna goa känsla jag har hem och anta de utmaningar som väntar.

Tack för allt stöd, allt fint ni skrivit här, på facebook och på annat sätt. Det betyder massor, jag kommer bära det med mig länge.
Hoppas vi ses snart där hemma i verkligheten